BMW 319
4.11.2014  /  Rubrika: Zajímavosti

BMW Classic Miloše Vránka seniora: BMW 319.

Představujeme Vám další skvost ze sbírky BMW Classic Miloše Vránka seniora - BMW 319/1.

Trocha historie úvodem - Když BMW v roce 1934 oznámilo svůj vůbec první samostatný projekt s vizí roadsteru, nikdo nemohl tušit, že právě tomuto modelu bude souzeno utvářet budoucnost BMW a to cestou až k aktuálnímu BMW Z4. Tři sta devatenáctka opouštěla brány výrobního závodu v Mnichově v letech 1935 - 1937. Její zařazení se hrdě hlásilo o místo ve třídě Sport car, kterému odpovídaly jízdní výkony aerodynamické karoserie s dlouhou kapotou motoru. Pod ní měl místo řadový šestiválec 1911 ccm konstrukce OHV s výkonem 40,1 kW při 4000 ot/min, který rozhýbal roadster až na hranici rychlosti 135 km/h. Tyto parametry byly zárukou vynikajících úspěchů v dobovém motorsportu.
Už tenkrát inženýři BMW mohli hrdě hlásat, že toto žihadlo spotřebuje jen něco mezi 10 až 12 litry benzinu na 100 km se spotřebou 0,1 až 0,2 kg oleje na stejnou vzdálenost - takže pokud šlo o provozní náklady, sportovní vůz nebyl dražší než mnohem méně výkonné vozy na tehdejším trhu.

O design a atraktivní linie, které jsou ukončeny aerodynamickým gestem v podobě jedinečné zadní části, se postaral tehdejší designerský mág Peter Schimanowski.
Kokpitu dominuje sportovní volant se čtyřmi loukotěmi a sportovní sedačky šité na míru pro řidiče a jeho spolujezdce. Ti chráněni nízkým čelním sklem a v případě potřeby nouzovou střechou, mají výtečný výhled nejen na přístrojovou desku s ukazateli provozních veličin, ale především na cestu. Kontakt posádky s dějem okolo byl prostě úžasný a to je skutečnost, kterou oceňuje i Miloš Vránek senior.
Právě proto se pan Vránek s BMW 319 účastnil i 17tého ročníku spanilé jízdy veteránů beskydskou krajinou na akci Beskyd Rallye 2014.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Rozumím.
Více informací