BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé
26.2.2014  /  Rubrika: Nové modely

Již v červnu přijede to nejlepší od BMW! Seznamte se s novými vozy – BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé.

Jedna věc je jistá: stěží byste hledali model, který by v posledních třech dekádách utvářel sportovní image značky BMW více, než BMW M3. Po generace je tento nejúspěšnější model ze stáje BMW M GmbH synonymem kombinace závodních genů a mimořádné všestrannosti v každodenním provozu. BMW M GmbH představuje pátou generaci vysoce výkonných automobilů BMW řady 3 a BMW řady 4, nový čtyřdveřový BMW M3 Sedan a dvoudveřové BMW M4 Coupé. Po technologické stránce jsou oba modely téměř totožné a oba pohání řadový zážehový šestiválec s technologií M TwinPower Turbo o výkonu 317 kW/431 k. Kromě vyšších nominálních hodnot je zajímavý především způsob, jakým BMW M3 a BMW M4 s výkonem pracují. Maximální točivý moment 550 Nm je k dispozici v širokém spektru otáček, a předchozí generaci převyšuje o téměř 40 procent. Současně se podařilo snížit hmotnost vozu na 1497 kg (DIN) a dosáhnout výjimečné efektivity v porovnání s konkurencí, zejména v otázkách spotřeby paliva, nastavení podvozku a precizního řízení, které jsou v tomto segmentu dosud nevídané.  Produkce emisí byly sníženy až o 25 procent.


BMW M3 Sedan

BMW M4 Coupé

 

Sériově je řadový šestiválcový motor spřažen s 6stupňovou manuální převodovkou, která je oproti předchozí generaci menší a o 12 kg lehčí, což je další příspěvek k možnosti téměř optimálního rozložení hmotnosti mezi nápravami v poměru 50/50. Při podřazování dochází k aplikaci automatických meziplynů, které se dříve používaly výhradně u dvouspojkové převodovky M DCT. 7stupňová převodovka M DCT je k dispozici volitelně. Integrovaná funkce „Launch Control“ dokáže optimalizovat akceleraci z místa a dosáhnout tak časů, které nejsou v kombinaci s manuální převodovkou možné. K dispozici je také funkce „Smokey Burnout“, jež řidiči dovolí akcelerovat s větším prokluzem a vytvořit při akceleraci efekt, který na sebe strhává pozornost. Jedna z funkcí převodovky „Stability Clutch Control“ dokáže také při rozpoznání nedotáčivosti rozepnout spojku, a tím přispět k obnovení stability vozu.

Technika na prvním místě:

  • CFRP střecha: Oba modely jsou sériově dodávány s karbonovou střechou. V porovnání s předchozí generací se jedná o úsporu zhruba pěti kilogramů (BMW M3) nebo více než šesti kilogramů (BMW M4). Střecha z plastů vyztužených uhlíkovými vlákny také přispívá ke snížení těžiště vozu a zvýšení dynamiky výkonu.
  • Kapota motoru a boční panely z hliníku: Tyto komponenty mají výrazně nižší hmotnost, než jejich ekvivalenty vyrobené z oceli, které se využívají u běžných produkčních modelů. Přispívají tak k lepšímu rozložení hmotnosti mezi nápravami. 
  • CFRP kloubový hřídel: Kloubový hřídel, vyrobený z uhlíkových kompozitů má zhruba o 40 procent nižší hmotnost než u předchozího modelu. Díky extrémní pevnosti tohoto materiálu bylo možné vyrobit kloubový hřídel z jednoho kusu, bez obvyklého ložiska uprostřed. Vzhledem k tomu, že jde o rotační hmotnost, má toto snížení značný vliv na dynamiku projevu celé hnací soustavy. –  Lehká karoserie: Mnoho dílů přední a zadní nápravy je vyrobeno z lehkého hliníku. Snížení neodpružené hmotnosti zvyšuje preciznost řízení, dynamické vlastnosti, trakci a komfort odpružení. 
  • Lehká opěradla sedadel: Opěradla sedadel jsou u obou modelů vyrobena z kombinace plastů a uhlíkových kompozitů, čímž se ušetřilo zhruba šest kilogramů hmotnosti oproti běžným produkčním modelům. Dělení zadních sedadel v poměru 60/40 pak zajišťuje skvělou variabilitu pro každodenní používání.  
  • Aktivní M diferenciál optimalizuje trakci a stabilitu prostřednictvím elektronicky řízené vícelamelové spojky, která řídí jeho svornost v rozsahu od nuly do 100 procent. 
  • Adaptivní M podvozek (volitelně) zajišťuje individuální nastavení odpružení pro konkrétní jízdní situaci a profil vozovky, čímž maximalizuje dynamické jízdní zážitky.  
  • Dynamická kontrola stability (DSC) zahrnuje také režim M Dynamic Mode, umožňuje větší prokluz kol a tím i snadnou jízdu řízeným smykem. DSC lze i zcela deaktivovat během jízdy na závodním okruhu. 
  • M Servotronic vychází z nově vyvinutého elektromechanického posilovače řízení a zajišťuje výjimečně přesné řízení a odezvy od vozovky. Nabízí tři různé charakteristiky řízení (COMFORT, SPORT a SPORT+), které si může řidič individuálně zvolit.

 

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Rozumím.
Více informací