Nový MINI Cooper S
1.9.2014  /  Rubrika: Nové modely

"Když mě Renocar požádal o test nového MINI nemohl jsem odmítnout. Jsem velký fanda této značky a i přesto, že nejsem žádný závodní jezdec, rád jsem si na něho zahrál, protože jsem dopředu věděl, že u MINI se bavíme o jízdě, ne o zavazadelníku, nebo spotřebě." MgA. Petr Novague

Text a foto: MgA. Petr Novague / Head of Design studio

Exteriér

Dříve než jsem nastoupil, bylo nutné projít auto zvnějšku. Narostlo trochu do velikosti takže působí dospěleji. Design je vyčištěnější než u jeho předchůdce. Především zadní svítilny a celková proporce se povedly. Vícebarevná karoserie a odvážnější exteriérové detaily ani nekomentuji, ty jsou u MINI standardem. Chválím velmi zadní spojler na zadní hraně střechy, který dodal autu potřebný tvarově zajímavý detail.  Kola mám v designu který už známe, jen jsou nějaká větší a pěkně nízkoprofilová. Štve mě, že nemám model s těmi správnými světlomety, tedy s xenony, které mají denní svícení jako jednu obří elipsu kolem světlometu. Pěkně vyvedený je detail za předním blatníkem, kde je umístěný kovový prvek s označením S. Nesmí samozřejmě chybět stylové otevírání nádrže inspirované retro závoďáky. To je věc, kterou např. u většiny modelů MINI postrádám.

Interiér

Uvnitř se MINI změnilo zásadně. Od hračkovitého designu předchozí generace se jedná o naprostou bombu, která si nezadá v kvalitě zpracování s luxusními auty, ale zachovává si nápaditost a svěží look. Klíčová je změna palubky. Dvě klenoucí se části a do nich zasazený velký kruhový budík, který je však perfektně rozčleněn a nepůsobí tak nuceně jako u předchůdce. Pod ním trojice dominantních multifunkčních ovladačů, které působí opravdu fantasticky. Prostě celá deska je krásně a logicky rozčleněna a lépe vyniknou i letecké páčky, které jsou pro mini tak typické. Dobrá cesta je i designové rozdělení výdechů klimatizace - větrání na boční kruhové a centrální tvarované, které navazují na střední pás palubní desky. Volant je proti předchůdci velkým posunem, co do kvality i ergonomie, výborně se drží, má ideální velikost a kvalita šití je bezchybná jako u BMW emkových volantů. Logo MINI ve středu volantu je pro mě už roky něčím neuvěřitelným, působí tak akorát britsky a nepřejí se jako mnohá loga, když na ně denně na středu
volantu koukáte.

Detaily

Hodně velkou radost mi udělal head up display, který byl ale u modelu stojícího vedle na parkovišti. Je to větší stylovka než promítání na samotné sklo, dojem jak ve stíhačce. No nic jdeme dál, sedadla? Zase jen chvála, ergonomie lepší, krásně natvarovaná ale především velký posun v designu povrchu a volbě materiálu. Hrubá látka odkazuje na retro pojedí auta a řekl bych, že je i stylovější než sedadla kožená. A teď detaily. Centrem celého interiéru je červená páčka start, která je zase jak z leteckého průmyslu a je takovou třešničkou na dortu. Řadící páka automatu je opět lepší než její předchůdkyně
a vtipné je i řešení otočného kroužku na jejím úpatí. Tímto kroužkem se přepínají jednotlivé jízdní režimy. Je to řešení mnohem praktičtější než u předchůdce a hlavně důstojnější vzhledem ke své důležitosti. Budíky před volantem, které jsou jak z motocyklu. Těm bych vytkl jen vnější tvar a nějak moc detailů kolem, mě osobně by udělali radost dva malé nebo jeden, ne takto zdvojené.

Jízda

U mini už historicky víme, že se nejedná jen o stylovku, ale o auto s jízdními vlastnostmi motokáry a je tedy třeba brát ho vážně. Tááákže pěkně řidičské rukavice a vzhůru za volant. Zvuk nového eska je příjemně sportovní, v kabině přehnaně neobtěžuje, ale zvenku je slyšet tak jak se sluší. Auto dobře zrychluje už od spodních otáček, agilita a akcelerace prostě bez připomínek. Auto není tak neklidné jako předchůdce a odezva na pokyny volantu je přesnější. Hodně mě baví výhled dopředu, sklo je poměrně daleko od řidiče a vytváří zvláštní dojem při řízení. Vnímáte souběžně vnější vjemy i interiér vozu, mnohem více než u konvenčních aut. Pocit jak z nějaké videohry. Ten podporuje také dobře fungující motor, který je zase posunem proti minulosti.

Hodnocení

Celkově lze říci, že předchozí MINI nemělo moc chyb a ty které mělo se tímto jeho nástupcem zcela odstranily. Ideální auto na každodenní ježdění na menší vzdálenosti, kdy si užijete každý kilometr za volantem, sportovní zážitek s rozumnou spotřebou 
a především investice do neotřelého designu, který bude několik příštích let stále vypadat výjimečně.    

zdroj: Renocar magazín jaro/léto 2014

Aktuální nabídku vozů MINI naleznete ZDE.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Rozumím.
Více informací