Aktuálně z Renocaru

1000 MIL ČESKOSLOVENSKÝCH

Průběh nejslavnějšího závodu předválečných vozů (vyrobených do roku 1939).

Ani letošní rok jsme nechyběli na prestižním závodu historických vozidel. Naše cesta začala ve středu 15. 6. 2022, kdy se posádka Renocaru v čele s p. Milošem Vránkem starším vydala na cestu do Prahy před budovu Autoklubu ČR, kde od 15:00 hod. probíhalo přebírání závodních vozidel. Naše dva vozy BMW 328 obdržely pro registracizávodní čísla 73 a 81. Samotný závod odstartoval až další den v brzkých ranních hodinách a jeho etapy byly rozděleny do 3 dnů.

Den 1. – Čtvrtek 16. 6. 2022, 6:00 hod. – Start závodu

Je to tu, v 6:00 hod. byl zahájen závod a naše vozy BMW se společně s dalšími 118 předválečnými vozy vydali na cestu s cílem v Bratislavě. Trasa dlouhá 403 km vedla celkem přes 13 kontrolních stanovišť: START – Praha ->kolem Českého Brodu -> Kolín -> kolem Golčova Jeníkova -> Polná -> Velká Bíteš -> Ostravačice, hotel D1 -> Bosonohy, Depo původního Masarykova okruhu -> Lednice náměstí -> Lanžhot st. Hranice -> Malacky -> CÍL – Bratislavský Hrad a následný přejezd v rámci Bratislavy na Rybné náměstí, kde byl start do druhé etapy. Oba vozy Renocar zvládly tuto  dlouhou cestu bez problémů a posádky po zbytek dne sbíraly síly na další etapu, kde nás čekala okružní jízda se startem i cílem na Rybném náměstí v Bratislavě.

Den 2. – Pátek 17. 6. 2022 – okružní jízda

Tento den se startovalo později. Účastníci závodu vyrazili na okružní jízdu přes 6 kontrolních stanovišť: START – Bratislava, Rybné náměstí -> Slovenský Grob -> motokáry Dlhá -> Kaplná -> Šamorín -> CÍL – Bratislava, Rybné náměstí. Součástí této etapy byly dvě zvláštní zkoušky. Zatímco první byla jízda pravidelnosti na motokárovém okruhu, druhá spočívala v jízdě mezi kužely na šotolinové trati. Oba naše vozy etapu dokončily bez problémů.

Den 3. – Sobota 18. 6. 2022, 17:20 hod. – Z Bratislavy, přes Brno přímo do Prahy pro 2. místo

Poslední den závodu začal opět brzo a celá posádka tak musela být na značkách už v 6:30 hod. A přesně v tento čas jsme i odstartovali. Cesta zpět do Prahy, kde byl cíl celého třídenního závodu, vedla přes 12 kontrolních stanovišť: START – Bratislava, Rybné náměstí -> Malacky -> Holíč -> Hodonín -> Slavkov u Brna -> Brno, Dominikánské náměstí (Průjezd Brnem byl za účasti tisíců diváků) -> Velká Bíteš -> Přibyslav -> Chotěboř -> Golčův Jeníkov -> Čáslav -> CÍL – Praha, Národní technické muzeum. Cílem jsme projeli jako 2. vůz celkového pořadí. Posádku stříbrného vozu tvořili p. Miloš Vránek st. se svým vnukem Martinem. Bez ocenění ovšem nezůstal ani náš druhý vůz. Posádka Miloš Vránek ml. a Jiří Marouš obdrželi krásné 3. místo v soutěži jezdeckých dovedností.

Velké díky patří všem, kteří se na závodu podíleli, a to především mechanikům a posádkám obou vozů. Oba poháry z letošního ročníku jsou společně s pohárem za 3. místo z minulého roku k vidění v našem BMW Muzeu v BMW Renocar Brno – Slatina.

  1. Vůz - BMW 328 st. č. 81
    • Řidič - Miloš Vránek starší
    • Navigátor - Marek Vránek a Martin Vránek
  2. Vůz - BMW 328 st. č. 73
    • Řidič - Miloš Vránek mladší
    • Řidič - Jiří Marouš
  3. Doprovodný servisní vůz
    • Řidič - Ondřej Duchaň