Aktuálně z Renocaru

Nové BMW M 1000 R

Již na konci roku 2018 představilo BMW Motorrad úspěšnou strategii automobilové řady M také v kategorii motocyklů a od té doby nabízí speciální M výbavu a díly M Performance. Nové BMW M 1000 R, zkráceně označované jako M R, je po superbiku M 1000 RR druhým M modelem BMW Motorrad slavícím svou světovou premiéru: M Roadster.

V jubilejním roce 50. výročí společnosti BMW M GmbH se BMW Motorrad s novým modelem M R rovněž hlásí k dynamické filozofii nejvýkonnějšího písmene na světě: M je celosvětovým synonymem závodních úspěchů i fascinace vysokovýkonnými modely BMW a je určeno zákazníkům s mimořádně vysokými nároky na výkon, exkluzivitu a individualitu.

S motorem o výkonu 154 kW (210 k), pohotovostní hmotností pouhých 199 kg s plnou nádrží, podvozkem a aerodynamikou navrženou jak pro dynamické svezení na okresních silnicích, tak pro rychlá kola na závodním okruhu přináší nové M R dynamický zážitek z jízdy v segmentu roadsterů, který byl dříve vyhrazen čistokrevným superbikům.

Výkonný čtyřválec M R vycházející z motoru RR. Ještě vyšší maximální výkon, točivý moment a lepší zátah a trakce díky kratšímu sekundárnímu převodu pro maximální požitek z jízdy na okresních silnicích a závodních okruzích.

Nové M R je vybaveno vylepšeným vodou chlazeným řadovým čtyřválcem, který vychází z pohonné jednotky modelu S 1000 RR. Jeho maximální výkon činí 154 kW (210 k) při 13 750 1/min, což je o 33 kW (45 k) více než u modelu S 1000 R. Maximální točivý moment 113 Nm nastupuje při 11 000 1/min (S 1000 R: 114 Nm při 9250 1/min). V porovnání s modelem S 1000 R je omezovač otáček modelu M R nastaven na 14 600 1/min. Zvýšený záběr zadního kola při všech rychlostních stupních zajišťuje také zkrácený sekundární převod díky použití pastorku se 47 zuby (S 1000 R: 45 zubů). Kromě toho jsou převodové poměry 4., 5. a 6. rychlostního stupně kratší, což také prospívá zátahu a trakci zadního kola.

M křidélka a vysoká přední kapotáž: později na brzdách a rychleji na plynu bez tendence motocyklu zvedat přední kolo díky většímu aerodynamickému přítlaku.

Kromě technologie pohonu a podvozku byla rozhodujícím bodem v technických specifikacích modelu M R také aerodynamika. Nové M R dostalo na přední kapotáž M křidélka s cílem dosáhnout ještě rychlejších časů na závodním okruhu a co nejlepší jízdní stability ve vysokých rychlostech. Již při rychlosti 160 km/h zatěžují díky vytvářenému aerodynamickému přítlaku přední kolo dalšími 11 kg. Poněkud zvýšenému aerodynamickému odporu způsobenému mírně zvětšenou dodatečnou čelní plochou a tvarem M křidélek vývojáři BMW Motorrad čelili odpovídajícím aerodynamickým krytem před přístrojovým panelem, dodávaným v kombinaci s paketem M Competition.

Odpružení a podvozek upravené pro dynamickou jízdu na okresních silnicích a závodních tratích s plně nastavitelnými prvky odpružení, tlumičem řízení, vyfrézovanými držáky řídítek, širší trubkou řídítek s laserem gravírovaným nápisem „BMW M 1000 R“ a zpětnými zrcátky na koncích řídítek.

Odpružení a podvozek nového M R vychází z modelu S 1000 R, jehož hlavním prvkem je hliníkový mostový rám. U modelu M R je přední kolo vedeno obrácenou teleskopickou vidlicí s průměrem pístů 45 mm v provedení „All black“, tedy skutečně celočerném. Vidlice upside-down je vybavena takzvanými vložkami s uzavřenými kazetami, které jsou oddělené od hydraulických systémů pístů. Další novinkou modelu M R je dodatečná nastavitelnost předpětí vidlice ve spojení se standardně dodávaným systémem Dynamic Damping Control (DDC).

Kromě toho je vidlice modelu M R vybavena horní trojitou svorkou s důmyslně vyfrézovanou objímkou řídítek a širšími černými hliníkovými řídítky, než jaké byly dříve k vidění na modelu S 1000 R, na nichž je laserem vygravírovaný nápis „BMW M 1000 R“. Novinkou u modelu M R jsou také zpětná zrcátka umístěná na koncích řídítek z kovaného hliníku. Upraveny byly rovněž „nohy“ vidlice, které jsou nyní navrženy tak, aby se do nich vešly nové M brzdové třmeny. Dalším novým prvkem modelu M R je nastavitelný tlumič řízení.

M brzdy s ruční radiální brzdovou pumpou a lehká kovaná hliníková kola pro optimální jízdní dynamiku na závodním okruhu a v ostrém režimu. Exkluzivní M karbonová kola jako součást paketu M Competition.

Po modelu M 1000 RR je nové M R druhým motocyklem BMW, který je vybaven M brzdovou soustavou. Brzdy byly navrženy přímo na základě zkušeností s brzdami závodních strojů BMW Motorrad v mistrovství světa superbiků. Modře lakované brzdové třmeny se vyznačují známým M logem. 

Spolu se dvěma 5 mm silnými brzdovými kotouči o průměru 320 mm a černě lakovanými hliníkovými držáky brzdových kotoučů představuje brzdový systém vybavený novou ruční radiální brzdovou pumpou v současnosti vrchol vývoje brzdových systémů v oblasti silničních strojů. Nové M R je již ve standardu vybaveno velmi lehkými kovanými hliníkovými koly. V rámci paketu M Competition jsou k dispozici exkluzivní M karbonová kola s nově navrženými pásky na ráfku.

Brake Slide Assist – pomáhá jezdci, když smykem najíždí do zatáčky.

Nová funkce Brake Slide Assist je důležitou a velmi užitečnou inovací, zejména pro jezdce na závodních tratích. Umožňuje jezdci při brzdění najet do zatáčky s konstantním skluzem.

Přístrojový panel se skvěle čitelným 6,5palcovým barevným displejem, novým zobrazením otáčkoměru (červené sekce) a rozhraním OBD pro M GPS Datalogger a časomírou M GPS Laptrigger, které lze používat prostřednictvím aktivačního kódu.

Přístrojový panel nového M R má stejný základní design a úvodní M animaci jako M RR. Aktivační kód, který je součástí volitelné výbavy (součást paketu M Competition), lze použít k poskytnutí komplexního datového materiálu pro použití M GPS stopek a GPS senzoru zasílajícího údaje do přístrojů (originální příslušenství pro motocykly BMW Motorrad) přes rozhraní OBD přístrojového panelu.

M design a dynamické tvary M R naznačují ultimativní výkony a sportovní charakter.

Ještě více než S 1000 R je nové M R s vylepšenou technologií podvozku a dosud nejvýkonnějším motorem použitým v dynamickém roadsteru od BMW Motorrad nekompromisně navržen pro sportovní jízdu – ať už na okresních silnicích, nebo na závodním okruhu. M R je vrchol toho, co je v současnosti v segmentu roadsterů možné. Proporce M R jsou ultrakompaktní, sportovní a trojrozměrně navržené plochy jsou vzrušující a dynamické současně. Štíhlé, útlé a mimořádně agresivní M R vypadá zepředu neobyčejně osobitě díky novým M křidélkům. Zásluhou světelného podpisu, který je jakousi obdobou automobilové masky chladiče ve tvaru ledvinek, je navíc nové M R zepředu jasně rozpoznatelné jako motocykl BMW.

Dynamicky navržený vzhled nového M R se odráží také v jeho barevném pojetí. Kombinace světle bílé pastelové barvy a trikolory M Motorsport dodává základní variantě M R mimořádně lehký, sportovní a jezdecky přívětivý vzhled, zatímco barevné schéma černá metalíza Blackstorm/trikolora M Motorsport, které je součástí paketu M Competition, znamená absolutní výkon a dynamiku.

Designově a technologicky nekompromisní: M R s paketem M Competition. 

Pro ty, kteří stále nejsou spokojeni se standardně vybaveným novým M R, a pro znalce závodní technologie a sportovce v jedné osobě nabízí paket M Competition fascinující směsici prvotřídních komponentů. Kromě barevného provedení černá metalíza Blackstorm/trikolora M Motorsport zahrnuje paket M Competition M karbonová kola, M systém stupaček pro jezdce, M karbonové díly, jako je blatník zadního kola a karbonový chránič řetězu, blatník předního kola, kryty nádrže, kryt airboxu s páskami, větrný deflektor, kryt pastorku, paket M sedlo spolujezdce, jakož i M kryt sedla spolujezdce a frézovaný, plně nastavitelný M systém stupaček pro jezdce.

Nejdůležitější prvky nového BMW M 1000 R.

  • Motor M RR s proměnnou vačkou, výkon 154 kW (210 k) při 13 750 ot/min, tedy o 33 kW (45 k) více než u S 1000 R. Maximální točivý moment 113 Nm při 11 000 1/min (S 1000 R: 114 Nm při 9250 1/min).
  • Kratší sekundární převod (ozubené kolo se 47 zuby místo 45).
  • Kratší převodové poměry 4., 5. a 6. rychlostního stupně.
  • Vylepšený systém sání s kratšími sacími kanály pro vylepšenou výměnu plynů ve vysokých otáčkách.
  • Zadní titanový tlumič výfuku.
  • Řetěz M Endurance.
  • Jízdní režimy „Rain“, „Road“, „Dynamic“, „Race“ a „Race Pro 1-3“ a nejnovější generace dynamické kontroly trakce DTC a DTC kontrola zvedání předního kola se 6osým senzorem.
  • Tři nastavitelné charakteristiky škrticí klapky pro optimální odezvu. Intenzita brzdění motorem nastavitelná ve třech úrovních v režimu „Race Pro“.
  • Funkce Brake Slide Assist pomáhá jezdci při najíždění do zatáček driftem.
  • Shift Assistant Pro pro rychlé řazení na vyšší i nižší stupně bez použití spojky. Kulisu řazení lze jednoduše otočit pro použití na závodním okruhu.
  • Funkce Launch Control pro perfektní start do závodu a Pit-Lane-Limiter pro správnou rychlost v boxové uličce.
  • Hill Start Control Pro pro pohodlné rozjezdy do kopce. 
  • M křidélka a vysoká přední kapotáž. Později na brzdách a rychleji na plynu díky většímu aerodynamickému přítlaku bez jakéhokoli snížení maximální rychlosti.
  • Spoiler motoru.
  • Obrácená teleskopická vidlice (upside-down) v provedení „All black“ s nastavitelným předpětím ve spojení se standardním systémem DDC.
  • M brzdy poprvé na modelu Dynamic Roadster od BMW Motorrad: M R s maximálním brzdným výkonem pro okresní silnice i závodní okruhy.
  • Hliníková kovaná kola.
  • M karbonová kola s M pásky a M nápisem na ráfku: prvotřídní high-tech komponenty pro maximální výkon jako součást paketu M Competition.
  • M brzdová a spojková páčka.
  • Nastavitelný tlumič řízení.
  • Frézovaná objímka řídítek.
  • Oproti modelu S 1000 R širší trubková řídítka s laserem vygravírovaným nápisem „BMW M 1000 R“.
  • Zrcátka umístěná na koncích řídítek.
  • Hlavní světlomet s osvětleným logem M.
  • Malý držák registrační značky.
  • Multifunkční přístrojový́ panel s dokonale čitelným 6,5palcovým barevným displejem a OBD rozhraní, které lze použít s aktivačním kódem pro senzor GPS zasílající údaje do přístrojů a M GPS stopky.
  • Nový design otáčkoměru (červené pole).
  • Lehká M baterie, USB nabíjecí port v zadní části, výkonné LED podsvícení, elektronický systém pro udržování rychlosti a vyhřívané rukojeti.
  • Bezklíčkový systém Keyless Ride Light (pouze zapalování).
  • M design a dynamické tvary naznačují ultimativní výkon roadsteru.
  • Paket M Competition.
  • Systém RDC ve standardní výbavě.
  • Rozsáhlá paleta volitelného příslušenství.