BMW F 850 GS je logickou návazností na svého velmi úspěšného předchůdce F 800 GS.
Naprosto zásadní inovací je zejména motor, který díky přepracovanému klikovému hřídeli poskytuje zábavnější průběh točivého momentu.
V kombinaci s maximálním výkonem 95PS a nízkou hmotností nabídne F 850 GS úžasnou dynamiku jízdy s perfektně čitelným průběhem.
Dobrodružství v krvi
Typ | Vodou chlazený, řadový čtyřtaktní dvouválcový motor, čtyři ventily na válec, dvě vačkové hřídele nad hlavou, suché mazání z olejové vany |
Vrtání/zdvih | 84 mm x 77 mm |
Objem | 853 cm3 |
Jmenovitý výkon | 70 kW (95 koní) při 8 250 ot./min. snížení výkonu u originální výbavy 35 kW (48 koní) při 6 500 ot./min. originální výbava - RON91 bezolovnatý benzín: 66 kW (90 koní) při 8 000 ot./min |
Max. točivý moment | 92 Nm při 6 250 ot./min. snížení výkonu u originální výbavy: 63 Nm při 4 500 ot./min. originální výbava - RON91 bezolovnatný benzín: 86 Nm při 6 250 ot./min. |
Kompresní poměr | 12.7 : 1 |
Řízení směsi | Elektronické vstřikování |
Kontrola emisí | 3cestný katalyzátor s uzavřenou smyčkou, emisní standard EU-4 |
Maximální rychlost | přes 200 km/h |
Spotřeba paliva na 100 km na základě WMTC | 4,1 l |
Typ paliva | Bezolovnatý super s minimálním oktanovým číslem 95 (RON) originální výbava - bezolovnatý benzín s minimálním oktanovým číslem 91 (RON) |
Alternátor | Alternátor s permanentními magnety 416 W (jmenovitý výkon) |
Baterie | 12 V/10 Ah, bezúdržbová |
Spojka | Vícelamelová spojka v olejové lázni (antihoppingová), mechanicky ovládaná |
Převodovka | 6rychlostní převodovka s konstantním záběrem integrovaná v klikové skříni |
Pohon | Řetěz s tlumením v náboji zadního kola |
Rám | Rám mostového typu, skořepina z ocelové konstrukce |
Vedení předního kola/odpružení | Obrácená teleskopická vidlice, Ø 43 mm |
Vedení zadního kola/odpružení | Hliníkový odlitek dvojitého kyvného ramene, středová pružinová vzpěra WAD, hydraulicky nastavitelné předpětí pružiny, nastavitelný zpětný útlum tlumiče |
Délka pružiny zavěšení, vpředu/vzadu | 204 mm/219 mm (volitelná výbava: sada pro snížení podvozku 184 mm/199 mm) |
Rozvor kol | 1 593 mm |
Závlek | 126 mm |
Rejdový úhel hlavy | 62° |
Kola | Křížová paprsková kola |
Ráfek, přední | 2.15 x 21" |
Ráfek, zadní | 4.25 x 17" |
Pneumatika, přední | 90/90 21 |
Pneumatika, zadní | 150/70 R17 |
Brzda, přední | Dvoukotoučová brzda, plovoucí brzdové kotouče, Ø 305 mm, dvoupístkový plovoucí třmen |
Brzda, zadní | Jednokotoučová brzda, Ø 265 mm, jednopístkový plovoucí třmen |
ABS | ABS od BMW Motorrad (nevypnutelné) |
Výška sedadla | 860 nn (volitelná výbava - sada pro snížení podvozku: 815 mm, volitelná výbava, nízké sedlo: 835 mm, volitelná výbava - komfortní sedlo: 875 mm, volitelá výbava, rallye sedlo 890 mm) |
Délka podsedlového oblouku při hmotnosti nenaloženého motocyklu | 1 910 mm (volitelná výbava - sada pro snížení podvozku 1 830 mm, volitelná výbava - nízké sedlo: 1 870 mm, volitelná výbava - komfortní sedlo: 1950 mm, volitelná výbava - sedlo rallye: 1 980 mm) |
Využitelný objem palivové nádrže | 15 l |
Rezerva | Přibližné 3,5 l |
Délka | 2 305 mm |
Výška (bez zrcátek) | 1 365 mm |
Šířka (vč. zrcátek) | 922 mm |
Hmotnost nenaloženého motocyklu, plně natankovaného, včetně provozních náplní | 229 kg 1) |
Přápustná celková hmotnost | 445 kg |
Zatížení (se standardní výbavou) | 216 kg |
Styl Rallye
Závodní červená, bez metalízy
Styl Exclusive
Nejmodernější technologie inspirovaná ikonami: „Edice 40 let GS“ jsou vizuální poctou legendě GS: Černožlutý design vychází z modelu R 100 GS, který se stal známým jako „čmelák“.
Unikátní design: F 850 GS Speciální edice 40 let GS přitahuje pozornost černou metalickou barvou, žlutými světly a zlatými eloxovanými ráfky.
Připraven na jakoukoli výzvu: už od roku 1980 je motocykl GS představitelem nekonečného dobrodružství a touhy po neznámu, a to jak v terénu, tak i na silnici. Před 40 lety jsme motocykl R 80 G/S poprvé představili jako koncepčního předchůdce cestovních endur, a položili tím základ pro desítky let trvající úspěšnou historii. Toto výročí oslavujeme speciálními edicemi našich univerzálních modelů GS. Všechny edice „Editions 40 Years GS“ vzdávají hold #SpiritofGS. Přesvědčivě zaujmou nejmodernější technologií, ale jejich design je inspirován legendárním motocyklem R 100 GS a připomíná samotné začátky GS.