Aktuálně z Renocaru

Do Renocaru dorazilo MINI v edici Hopkirk

V roce 1964 ukázal tehdy třicetiletý závodník Patrick „Paddy” Hopkirk, jakou výhodou mohou být miniaturní rozměry a nízká hmotnost původního Mini Cooperu S. Jeho vítězství na legendární Rally Monte Carlo způsobilo poprask.

Díky překvapivému vítězství se Paddy Hopkirk přes noc stal nejslavnějším britským rallyovým jezdcem. Klasické Mini se současně proměnilo z outsidera a miláčka davů v legendu motorsportu.

Finští kolegové Timo Mäkinen a Rauno Aaltonen přidali v letech 1965 a 1967 do sbírky další dvě vítězství v této soutěži, kde dokáže překvapit každá zledovatělá zatáčka.

První takový triumf si britská značka v náručí BMW připomíná edicí Paddy Hopkirk. Protože si nejspíš české zastoupení řeklo něco ve smyslu „když už, tak už”, všech 5 kusů pro tuzemský trh je rovnou v ostré verzi John Cooper Works. Alternativou byla ještě verze Cooper S.

Technika zůstává nezměněna, stejně jako výchozí verze JCW má i tato specialita dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 170 kilowattů, 231 koňských sil. Pohání přední kola skrze osmistupňovou samočinnou převodovku.

Tato edice je však o vizuálních emocích a vtipných detailech. Začněme od toho nejrafinovanějšího. V bílém pruhu na kapotě se skrývá registrační značka původního vozu, který v knížectví poprvé triumfoval. Pod tímto kódem najdete i Hopkirkův podpis.

Ostatně, podpis se dále opakuje i na zádi a uvnitř na osvětlených prazích či palubní desce. Daleko výraznějším detailem je číslovka 37 na dveřích – to jest startovní číslo původního vozu, které mimochodem Mini použilo i v moderním návratu do automobilových soutěží, ovšem s modelem Countryman.

Číslo 37 se objevuje i u bočních směrovek či na klíčku, mezi pěkné detaily patří také plaketka na zadním bočním sloupku, která svým tvarem odkazuje na logo slavné rally.

Pět zmíněných kusů je k dispozici u vybraných dealerů a ulovit jeden zřejmě nebude jednoduché, stejně jako takový kousek potkat na silnici. Doporučená cena speciality je 1 222 706 korun, což je téměř stejně jako u nedávno testovaného vrcholně vybaveného modelu Mini JCW.

Zákazník v autě musí vidět stylový odkaz a možná i vidinu menší ztráty hodnoty. A pokud se k volnému kusu nedostane, alespoň již bude moci vybírat z vozů po faceliftu, které se chystají na český trh. Vždyť edice Paddy Hopkirk či ostrá verze GP jsou tradiční sportovní rozlučkou s dosavadním provedením.