BMW M5 vstupuje do nové éry. Tento legendární vysokovýkonný sedan, který brázdí silnice už 40 let, dospěl do své sedmé generace. Tento model vyšší střední třídy od BMW M GmbH poprvé přichází s elektrifikovaným pohonem. Speciální verze systému M HYBRID dává novému BMW M5 maximální výkon 535 kW/727 k a nejvyšší systémový točivý moment 1000 Nm.
Kombinace vysokootáčkového motoru V8 s technologií M TwinPower Turbo a elektromotoru, spolu s osmistupňovou převodovkou M Steptronic s technologií Drivelogic a systémem pohonu všech kol M xDrive, poskytuje řidičům zcela nový zážitek z výkonu, kterým se M modely proslavily.
Nová verze vysokovýkonného sedanu představuje další významný krok společnosti BMW M GmbH směrem k lokálně bezemisní mobilitě. Pohonný systém nového BMW M5, který kombinuje spalovací motor a elektromotor, funguje na stejném principu jako v závodním stroji BMW M Hybrid V8. Inteligentní sladění motoru a technologie přenosu výkonu a podvozku je nejnovějším příkladem pokroku dosaženého na základě zkušeností ze světa motorsportu.
Elektrifikovaný pohonný systém nového BMW M5 přidává další svěží prvek k jízdním zážitkům s tímto vysokovýkonným sedanem. Stejně jako zavedení osmi- a desetiválcových motorů, přeplňování turbodmychadlem a systému pohonu všech kol M xDrive v předchozích generacích tohoto modelu přináší i nový plug-in hybridní systém nový rozměr charakteristické M výkonnosti.
Elektromotor nejnovější generace, integrovaný do osmistupňové převodovky M Steptronic, poskytuje novému BMW M5 okamžitý nástup výkonu, jaký žádný z jeho předchůdců nedokázal nabídnout. Ve spojení s výjimečně výkonným zážehovým motorem V8 s technologií M TwinPower Turbo, který prošel celou řadou vylepšení, je výsledkem bezkonkurenční výkon. Okamžitě dostupná hnací síla elektromotoru a výkon motoru V8, který se v souladu s nejlepší tradicí M udržuje v nejvyšších pásmech zatížení a otáček, se doplňují ve velmi přesvědčivém stylu. Když se k tomu přidá mimořádná dynamika systému M HYBRID, dosahuje nové BMW M5 úrovně dynamických schopností, kterou žádný konkurent nemůže překonat.
Majitelé nového BMW M5 budou moci využít i jeho schopnosti jízdy na delší vzdálenosti v čistě elektrickém režimu, a to do rychlosti až 140 km/h. Dojezd na elektřinu v testovacím cyklu WLTP činí 67 až 69 kilometrů. Uchvátí také obrovskými výkonovými rezervami, které lze kdykoli využít. Tento výkon, diskrétně držený v záloze během klidné, lokálně bezemisní jízdy, se výrazně projeví, když M5 na delší vzdálenosti odhalí své schopnosti „supersedanu“, a naplno se rozvine během jízd na závodním okruhu.
Nové BMW M5 využívá okamžitě dostupný a neúnavně rostoucí výkon motoru a elektromotoru ke zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy. Z 0 na 200 km/h zrychlí za 10,9 sekundy. Maximální systémový točivý moment 1000 Nm navíc dodává pohonnému systému M HYBRID výjimečnou pružnost, což se projevuje časem 2,9 sekundy při sprintu z 80 na 120 km/h na pátý rychlostní stupeň. Na čtvrtý rychlostní stupeň tato hodnota klesá až na 2,2 sekundy. To je dokonce o 0,1 sekundy na čtvrtý a o 0,3 sekundy na pátý rychlostní stupeň lepší čas než u předchozí generace ve speciální edici M5 CS. Maximální rychlost nového BMW M5 je standardně omezena na 250 km/h, ale s volitelným paketem M Driver's lze omezovač posunout až na 305 km/h.