BMW R 1250 RS je sportovní tourer s výrazným charakterem.
Vybaven dvouválcovým motorem typu boxer s technologií BMW ShiftCam ztělesňuje už svým vzhledem sportovní dominanci
a nefalšovaný požitek z jízdy. Díky ochraně před větrem a rozmary počasí, uvolněnému držení těla při sezení a asistenčním systémům si užiješ
každou zatáčku a každý kilometr – sám, nebo ve dvou. Každý záběr boxeru tě přitom pohání vpřed – stále dál.
Při každé cestě a každém dynamickém zrychlení. Naplněn sebevědomím a důvěrou vyžaduješ víc – a taky to dostaneš.
Zcela v duchu #NeverStopChallenging.
Videoprezentace skladového BMW R 1250 RS
| Jmenovitý výkon | 100 kW (136 k) při 7750 ot./min. | 
| Čištění výfukových plynů | Třícestný řízený katalyzátor | 
| Typ konstrukce | Vzduchem/kapalinou chlazený dvouválcový čtyřtaktní motor typu boxer, se dvěma vačkovými hřídelemi v hlavě válců poháněnými čelními ozubenými koly, jednou vyvažovací hřídelí a variabilním ovládáním vačkové hřídele sání BMW ShiftCam. | 
| Vrtání x zdvih | 102,5 mm x 76 mm | 
| Zdvihový objem | 1254 ccm | 
| Max. točivý moment | 143 Nm při 6250 ot./min. | 
| Kompresní poměr | 12,5 : 1 | 
| Příprava palivové směsi | Elektronické vstřikování do sacího potrubí / digitální management motoru: BMS-O s elektronickým ovládáním plynu | 
| Emisní norma | EU 5+ | 
| Spotřeba na 100 km podle WMTC | 4,75 l | 
| Druh paliva | Super bezolovnatý (max. 15 % etanolu, E15), 95 ROZ/RON, 90 AKI | 
| Emise CO2 podle WMTC | 110 g/km | 
| Alternátor | Alternátor s permanentními magnety 508 W (jmenovitý výkon) | 
| Baterie | 12 V / 12 Ah, bezúdržbová | 
| Spojka | Vícelamelová spojka v olejové lázni, antihoppingová spojka | 
| Převodovka | Šestistupňová dvouhřídelová převodovka s šikmým ozubením | 
| Pohon | Kardan | 
| Rám | Ocelový trubkový rám, nosná jednotka pohonu, ocelový trubkový zadní rám | 
| Zavěšení předního kola / odpružení | Teleskopická vidlice Upside-Down | 
| Zavěšení zadního kola / odpružení | Jednoramenná kyvná páka z hliníkové slitiny s BMW Motorrad Paralever; vzpěra WAD, předpětí pružiny plynule nastavitelné ručním kolečkem, tlumení při roztahování tlumiče nastavitelné ručním kolečkem | 
| Zdvih odpružení vpředu/vzadu | 140 mm / 140 mm | 
| Rozvor | 1527 mm | 
| Závlek kola | 114,8 mm | 
| Úhel hlavy řízení | 61,7° | 
| Kola | Hliníková litá kola | 
| Rozměr ráfku vpředu | 3,50 x 17" | 
| Velikost ráfku vzadu | 5,50 x 17'' | 
| Pneumatika vpředu | 120/70 ZR17 | 
| Pneumatika vzadu | 180/55 ZR17 | 
| Přední brzda | Dvoukotoučová brzda, plovoucí brzdové kotouče, průměr 320 mm, čtyřpístkový radiální brzdový třmen | 
| Zadní brzda | Jednokotoučová brzda, průměr 276 mm, dvoupístkový plovoucí třmen | 
| ABS | BMW Motorrad Integral ABS Pro (částečný integrál, s optimalizací pro náklon) | 
| Výška sedla při pohotovostní hmotnosti | 820 mm (nízké sedlo: 760 mm; sedlo Sport: 840 mm) | 
| Využitelný objem nádrže | 18 l | 
| z toho rezervní objem | cca 4 l | 
| Délka | 2187 mm (nad držákem registrační značky) | 
| Šířka: | 890 mm (nad zrcátky) | 
| Pohotovostní hmotnost připravená k jízdě, plná nádrž | 243 kg 1) | 
| Maximální přípustná celková hmotnost | 460 kg | 
| Užitečné zatížení (při standardní výbavě) | 217 kg |