Model R 12 S stylově a v moderním pojetí vnáší na silnice geny legendy.
Kombinuje tvary a barvy ultimativní závodní motorky R 90 S ze 70. let 20. století, s moderní technologií, komfortem, jízdní dynamikou a rozsáhlou sériovou výbavou.
Vychází z R 12 nineT a přináší jedinečný pocit z jízdy s nezaměnitelnou úderností boxeru – ryzí #Soulfuel. Let’s paint the town orange!
Pocta legendě
Jmenovitý výkon |
80 kW (109 k) při 7 000 ot/min, A2: 70 kW (95 k) při 6 500 ot/min, snížení výkonu OE: 35 kW (48 k) při 5 250 ot/min. |
Čištění výfukových plynů |
Třícestný řízený katalyzátor. |
Typ konstrukce |
Vzduchem/olejem chlazený dvouválcový čtyřtaktní motor typu boxer se dvěma vačkovými hřídeli v hlavě válců, čtyřmi radiálně uspořádanými ventily a centrální vyvažovací hřídelí. |
Vrtání x zdvih |
101 mm x 73 mm |
Zdvihový objem |
1 170 ccm |
Max. točivý moment |
115 Nm při 6 500 ot/min, A2: 110 Nm při 6 000 ot/min, snížení výkonu OE: 98 Nm při 3 000 ot/min. |
Kompresní poměr |
12,0 : 1 |
Příprava palivové směsi |
Elektronické vstřikování do sacího potrubí / digitální management motoru: BMS-O s elektronickým ovládáním plynu. |
Emisní norma |
EU 5+ |
Maximální rychlost |
215 km/h |
Spotřeba na 100 km podle WMTC |
5,1 l |
Druh paliva |
Super bezolovnatý (max. 15 % etanolu, E15), 95 ROZ/RON, 90 AKI. |
Emise CO2 podle WMTC |
119 g/km |
Alternátor |
Alternátor s permanentními magnety 660 W (jmenovitý výkon). |
Baterie |
12 V / 14 Ah, bezúdržbová |
Spojka |
Jednolamelová suchá spojka, hydraulicky ovládaná. |
Převodovka |
Šestistupňová dvouhřídelová převodovka, v samostatné skříni převodovky. |
Pohon |
Kardan. |
ASC (kontrola trakce) |
BMW Motorrad DTC |
Rám |
Mřížkový trubkový rám. |
Zavěšení předního kola / odpružení |
Upside-down vidlice, průměr 45 mm, nastavitelné předpětí pružiny, nastavitelný odskok a komprese. |
Zavěšení zadního kola / odpružení |
Jednoramenná kyvná páka z hliníkového odlitku se vzpěrou Paralever, přímo kloubově připojené tlumení pružiny v závislosti na dráze. |
Zdvih odpružení vpředu/vzadu |
120 mm / 120 mm |
Rozvor |
1 511 mm |
Závlek kola |
110,7 mm |
Úhel hlavy řízení |
62,3° |
Kola |
Hliníková paprsková kola |
Rozměr ráfku vpředu |
3,50 x 17" |
Velikost ráfku vzadu |
5,50 x 17” |
Pneumatika vpředu |
120/70 ZR17 |
Pneumatika vzadu |
180/55 ZR17 |
Přední brzda |
Dvojitá kotoučová brzda, plovoucí brzdové kotouče, průměr 310 mm, čtyřpístkový radiální brzdový třmen Monobloc. |
Zadní brzda |
Jednokotoučová brzda, průměr 265 mm, dvoupístkový plovoucí třmen. |
ABS |
BMW Motorrad Integral ABS Pro (částečný integrál). |
Výška sedla při pohotovostní hmotnosti |
795 mm |
Délka rozkročení při pohotovostní hmotnosti |
1 765 mm |
Využitelný objem nádrže |
16 l |
z toho rezervní objem |
cca 3,5 l |
Délka |
2 130 mm (přes zadní kolo) |
Výška |
1 070 mm (bez zrcátka) |
Šířka |
870 mm (nad ruční pákou) |
Pohotovostní hmotnost připravená k jízdě, plná nádrž |
220 kg 1) |
Maximální přípustná celková hmotnost |
430 kg |
Užitečné zatížení (při standardní výbavě) |
211 kg |