R 1250 R se nyní představuje v působivě zdokonalené a vylepšené podobě a poskytuje ještě větší potěšení z jízdy s roadsterem na klikatých okresních silnicích, a to jak sólo, tak se spolujezdcem.
BMW Motorrad a ryzí „naháč“ kategorie Roadster poháněný motorem typu boxer – to je úspěšný příběh od chvíle, kdy se motocykly BMW začaly vyrábět. Ať už na klikatých okresních silnicích, přes kopcovité alpské průsmyky, na výletě ve dvou nebo na krátké pohodové vyjížďce po práci. R 1250 R exceluje díky své sportovní agilitě, komfortu a dynamickému výkonu motoru boxer. Nyní BMW Motorrad obdařilo model R 1250 R několika novými prvky standardní i volitelné výbavy pro ještě intenzivnější požitek z jízdy na motocyklu typu roadster.
Dynamický výkon stejně jako doposud zajišťuje legendární dvouválcový motor typu boxer. Stále má zdvihový objem 1 254 cm3 a při současné homologaci EU5 dosahuje výkonu 100 kW (136 k). Díky technologii BMW ShiftCam s variabilním časováním a zdvihem sacích ventilů poskytuje vynikající výkon v celém spektru využitelných otáček, extrémně hladký a tichý chod a vynikající hodnoty spotřeby a emisí.
Standardně dodávaná funkce Dynamic Traction Control (DTC) přináší vysokou úroveň jízdní bezpečnosti a zajišťuje excelentní trakci. Nový standardní režim „ECO“ pomůže maximálně snížit spotřebu paliva.
Jízdní režim ECO umožňuje jezdci využívat inovativní technologii BMW Motorrad ShiftCam především s ohledem na maximalizaci dojezdu. V režimu ECO je jezdec vybízen k co nejúspornější jízdě s postupným nárůstem výkonu a mírným omezením točivého momentu motoru. V režimu ECO poskytuje barevný displej v jeho horní části údaj o hospodárnosti. Pokud je potřeba maximální výkon, například při dynamickém předjíždění nebo při jízdě do kopce, lze pomocí tlačítka volby jízdního režimu snadno a rychle přepnout do jiného módu.
Nový model R 1250 R může být volitelně vybaven jízdními režimy Pro, které kromě jiného přinášejí další, individuálně nastavitelné jízdní režimy. Pomocí funkce předvolby jízdního režimu může jezdec individuálně nastavit jízdní režimy uložené pod tlačítko. Další novou součástí jízdních režimů Pro je dynamické brzdění motorem (MSR). Lze jej použít k bezpečnému zamezení nestabilního chování, které může nastat při jízdě bez plynu nebo při podřazování v důsledku zablokování zadního kola.
Jako oblíbený sportovní cestovní motocykl je R 1250 R ve svém nejnovějším vydání standardně vybaven brzdovým systémem BMW Integral ABS Pro. Jedná se o brzdový systém, který poskytuje ještě větší bezpečnost při brzdění, a to i v náklonech, protože myslí takříkajíc dopředu. Další rozšíření konceptu jízdních režimů přináší další nové funkce, například pokročilé přizpůsobení charakteristiky systému ABS příslušnému jízdnímu režimu. Součástí volitelné výbavy „Jízdní režimy Pro“ je brzdový asistent Dynamic Brake Control (DBC), který jezdci pomáhá při nouzovém brzdění. Systém brzdového asistentu DBC přidává další úroveň bezpečnosti při brzdění v náročných jízdních situacích tím, že zamezuje nechtěné aktivaci rukojeti ovládající plyn. Systém prostřednictvím zásahů do řízení motoru při brzdění omezuje točivý moment, takže na zadním kole je k dispozici maximální brzdná síla. Tento systém přináší více stability a současně zkracuje brzdnou dráhu.
Stejně jako dříve je nový model R 1250 R vybaven barevným displejem s integrovanou šipkovou navigací a rozsáhlou konektivitou. Součástí je také obrazovka „Sport“ Core Screen, která v reálném čase poskytuje informace o aktuálním a maximálním úhlu náklonu a o zásazích asistenčních systémů – například ABS Pro nebo DTC.
Nové BMW R 1250 R nabízí již ve standardní výbavě dvě různé zdířky: dosavadní 12voltovou palubní zásuvku plus další port typu USB-A s 5voltovým napájením. Součástí standardní výbavy je také inteligentní tísňové volání eCall poskytující rychlou pomoc v nouzi (není k dispozici ve všech zemích).
Systém vyhřívání sedla jezdce a spolujezdce jako volitelná tovární výbava výrazně zvyšuje komfort při jízdě v nízkých teplotách. Vyhřívaná sedla jsou k dispozici v kombinaci se dvěma samostatnými sedly a jsou nabízena výhradně s vyhřívanými rukojeťmi. Pro sedlo jezdce byla vyvinuta nová, komfortnější koncepce ovládání s pěti úrovněmi vyhřívání. Nastavení vyhřívaných rukojetí v kombinaci s vyhříváním sedla s pěti namísto dvou úrovní vyhřívání se ovládá prostřednictvím menu.
Základní provedení nového BMW R 1250 R dává na odiv svůj zdokonalený styl roadsteru v šedé pastelové barvě Icegrey ve spojení s černým rámem. U volitelně dodávaných variant Triple Black a Style Sport si zákazník může vybrat ze dvou obzvláště výrazných barevných variant.
Modrá metalíza Racingblue, bílý rám, zlaté přední/zadní brzdové třmeny, černá sportovní řídítka, modrý přední spoiler, jednomístné sedlo (alternativně paket sedla spolujezdce).
Černá metalíza Blackstorm, šedý rám Achate Grey, zlaté přední/zadní brzdové třmeny, mřížka chladiče z nerezové oceli, spoiler motoru z nerezové oceli, obložení nádrže Pure, jednomístné sedlo (alternativně paket sedla spolujezdce).
Nové volitelné jednomístné sedlo podtrhuje sportovní styl nového modelu R 1250 R a dodává mu mimořádně lehký a dynamický vzhled. Sedlo spolujezdce je nahrazeno lakovaným plastovým krytem a byly odejmuty stupačky a madla.
Pokud má být model R 1250 R i nadále kompatibilní se sedlem spolujezdce, je v rámci modelových variant alternativně k dispozici paket sedla spolujezdce. Obsahuje všechny komponenty, které u jednomístného sedla chybějí.
Pro přizpůsobení nového BMW R 1250 R je k dispozici rozsáhlý program volitelné výbavy a BMW originálního příslušenství.
Paket Dynamic: dynamické brzdění motorem (MSR), Dynamic ESA, Shift Assistant Pro, Jízdní režimy Pro.
Paket Comfort: bezklíčkové startování, designový zadní tlumič výfuku, chromované výfukové svody, vyhřívané rukojeti, kontrola tlaku v pneumatikách.
Paket Touring: příprava pro navigaci, tempomat, středový stojan, držák kufru.