Níže jsou uvedeny nejčastější dotazy našich klientů. V případě jakýchkoli dalších podnětů neváhejte kontaktovat naše prodejce, kteří taktéž, v případě Vašeho zájmu, naplánují individuální prezentaci a testovací jízdu s vybraným elektrickým nebo hybridním vozem BMW/MINI na pobočkách RENOCAR, a.s.
Ne. Elektromobil je poháněn elektrickým motorem, který je zásobován energií z lithium-iontových akumulátorů. Pokrokové řešení vlastního vývoje BMW přináší efektivní výkonovou charakteristiku. Tzn. síla motoru je k dispozici okamžitě a pružné zrychlení je díky tomu lepší než u většiny (i sportovních) vozidel. V běžném provozu je tedy elektromobil agilnější než vozidla s klasickým pohonem.
Ne. Elektromobil nemá klasické převodové ústrojí, proto je jízda dokonce ještě plynulejší než s automatem, kde dochází k přechodům mezi jednotlivými stupni. Díky zpětné rekuperaci brzdné energie je při vyšlápnutí plynu zpomalování znatelnější (vozidlo si energii ukládá zpět), proto řidič elektromobilu využívá brzdový pedál minimálně. Jízda je tak ještě jednodušší než s jakýmkoli jiným vozem. Neváhejte využít testovací jízdy na pobočkách RENOCAR, a.s.
Hybridem rozumíme „kombinaci“ více druhů pohonů, obvykle se jedná o elektrický a zážehový benzinový motor. Výhodou této kombinace je univerzálnost použití. Lze ujet desítky kilometrů na elektřinu při běžném městském použití, či kombinovat pohony na delší vzdálenosti bez omezení dojezdu. Plug-in pak znamená možnost „připojení“ a nabití vozu ze zásuvky, či dobíjecí stanice.
Dle průzkumů bylo zjištěno, že většina tras řidičů se pohybuje do 100 km/den. Např. BMW i3 však zvládne i trojnásobek této vzdálenosti. Pro ještě vyšší porci kilometrů je pak k dispozici nejnovější SUV iX3, které dle nové metodiky reálného měření dosáhne až na 460 km. Plug-in hybrid pak znamená kombinaci pohonů, proto při krátkých jízdách lze využívat pouze elektřinu a při občasných delších jízdách jde o kombinaci. Spolu se specialistou elektrických vozidel společnosti RENOCAR, a.s. určitě naleznete to nejvhodnější řešení, neváhejte nás navštívit.
Jedná se o velmi nepravděpodobnou situaci. Dojezd je totiž zobrazen přímo před řidičem, dále je řidič upozorňován desítky kilometrů dopředu. V současné chvíli nalezneme v ČR také cca 400 veřejných dobíjecích stanic, dostupné jsou také ve většině obchodních center. V případě, že vozidlu opravdu dojde energie, má klient RENOCAR, a.s. možnost 4x odtah/rok zdarma.
Nejběžnějším způsobem je nabíjení elektromobilu (plug-in hybridu) z klasické zásuvky 230 V, ideálně v rámci výhodného nočního tarifu. Např. u vozidla BMW i3 trvá nabití 11 h. Je však nutné podotknout, že většina uživatelů nepřijede domů se zcela vybitým vozem, proto je doba nabití většinou kratší. Dále lze využít oblíbené nabíjení pomocí domácí rychlonabíjecí stanice BMW Wallbox - u i3 pak trvá nabití cca 3 h (při třífázovém zapojení stanice). Veřejné dobíjecí stanice umožňují podobnou rychlost nabití jako domácí wallbox, existují ale také tzv. Superchargery, které nabijí vozidlo do 30 min (0 – 80%). Většina plug-in hybridů neobsahuje rychlonabíjecí standard, zde trvá nabití vždy podobně, okolo 2,4 h.
Wallbox rychlonabíjecí stanici je možné zakoupit na showroomech RENOCAR, a.s. Existují 3 typy, nejprodávanější typ BMW Wallbox stojí 27 000 Kč vč. DPH. Umožňuje výrazně zkrátit dobu nabití u elektromobilů, či pomůže komfortu obsluhy nabíjení. Wallbox Plus pak umožní autorizaci více uživatelů a je kompatibilní se Smart-Home-Systems. Wallbox Connect je pak možné integrovat i např. do domácího solárního systému. Obsahuje WLAN funkci. Všechny wallboxy jsou vodotěsné, lze je proto umístit i do venkovního prostředí.
Níže uvádíme 2 největší poskytovatele veřejného nabíjení. V případě zájmu může společnost RENOCAR, a.s. zřídit zákazníkovi před předáním vozu kartu Charge Now, která mu umožní stanice využívat.
Největším poskytovatelem sítě veřejných dobíjecích stanic je společnost ČEZ: http://www.elektromobilita.cz/cs/mapa-dobijecich-stanic.html
Dalším významný poskytovatelem je PRE: https://www.premobilita.cz/cs/nabijeni/
Vzhledem k absenci složitých velkých motorů, které obsahují válce, ventily, olejové náplně atd., je technologie elektromotorů velmi jednoduchá. Proto je jejich poruchovost minimální. Výrobce také poskytuje dlouhou záruku na akumulátory 160 000 km/8 let.
Se všemi čistě elektrickými vozy a plug-in hybridy BMW/Mini (mimo BMW 745e drive Long) můžete bezplatně parkovat na modrých zónách v Praze i Brně. Dálniční známka taktéž není třeba. Postačí pouze SPZ začínající „EL“, kterou Vám může prodejce RENOCAR, a.s. zřídit před předáním nového vozu.
Ano, pomocí aplikace BMW Connected lze kontrolovat úroveň nabití, stav vozidla a jeho polohu. Důležitou komfortní součástí je pak možnost ovládat dálkově například topení/klimatizaci a připravit si tak vozidlo na jízdu, ideálně 15 minut předem, či využít nastavitelný časovač.
Uvádíme příklad hybridního BMW 330e s udávanou kombinovanou spotřebou benzinu (NEDC) 1,9l/100 km a 15,4 kWh/100 km elektřiny. Při ceně benzinu Natural 28 Kč/l a elektrické energie 4,82 Kč/kWh (cena ČEZ 2019 pro domácnosti) vycházejí náklady na jeden kilometr jen 1,3 Kč. Tyto náklady pro srovnání odpovídají spotřebě benzinu běžného vozu ve výši 4,3 l/100 km. Je třeba vzít také v úvahu dynamické parametry elektrického motoru s okamžitým točivým momentem v kombinaci s lehkým a silným benzinovým motorem. Plug-in hybridní BMW 330e tak vykazuje dynamiku šestiválcového modelu při spotřebě paliva vznětového BMW 216d. Náklady na provoz elektromobilu i3 jsou ještě nižší, vychází na 0,63 Kč/km.
Odpověď záleží na denní porci kilometrů a využití vozidla. Doporučujeme kontaktovat prodejce RENOCAR, a.s., který s Vámi probere nejvhodnější variantu a představí Vám nejnovější modely BMW Group. Lze vybírat od malého elektrického MINI SE, přes plug in-hybridní sedan 330e až k velkému čistě elektrickému SUV iX3.
Při porovnání standardních prémiových a podobně výkonných modelů, např. elektrické Mini SE vs. Mini Cooper S, rozdíl činí cca 150 000 Kč. Při dané úrovni inovativní technologie, úspoře pohonných hmot, možnosti parkování zdarma na modrých zónách atd. by se mělo jednat o akceptovatelný rozdíl. Využijte možnosti kontaktovat specialistu elektrických a hybridních modelů společnosti RENOCAR, a.s. za účelem konfigurace na míru a také testovací jízdy, která je mimořádným zážitkem.
V současné chvíli můžeme v RENOCAR, a.s. nabídnout komplexní portfolio plug-in hybridních a elektrických vozidel. Jedná se o menší vozy pro městskou mobilitu, sedany vyšších tříd i luxusní SUV, či praktická MPV. Jejich výčet naleznete níže. V příštím roce se těšíme na rozšíření čistě elektrických modelů o luxusní sedan i4. Pro další informace, či testovací jízdu nás neváhejte kontaktovat!
Výkon |
125 kW (170 koní) |
Zrychlení |
7,3 s |
EL dojezd: |
až 310 km |
Nabíjení: |
Zásuvka 230V: 10 h. Wallbox a veřejné dobíjecí stanice: 3 h. Superchargery: 42 min |
Cena: |
Od 1 049 100 Kč vč. DPH |
Pozn.: |
K dispozici také sportovní varianta i3S (rozšířené nápravy, snížený podvozek, designové změny, výkon +14 koní). |
Výkon |
135 kW (184 koní) |
Zrychlení |
7,3 s |
EL dojezd: |
235 km |
Nabíjení: |
Zásuvka 230V: 8 h. Wallbox a veřejné dobíjecí stanice: 2,5 h. Superchargery: 35 min |
Cena: |
Od 886 600 Kč vč. DPH |
Výkon |
165 kW (224 koní) |
Zrychlení |
6,8 s |
EL dojezd: |
55 km |
Nabíjení: |
Zásuvka 230V: 4 h. Wallbox a veřejné dobíjecí stanice: 2,5 h. Superchargery: - |
Cena: |
Od 999 700 Kč vč. DPH |
Výkon |
165 kW (224 koní) |
Zrychlení |
6,7 s |
EL dojezd: |
57 km |
Nabíjení: |
Zásuvka 230V: 4 h. Wallbox a veřejné dobíjecí stanice: 2,4 h. Superchargery: - |
Cena: |
Od 960 700 Kč vč. DPH |
Výkon |
215 kW (292 koní) |
Zrychlení |
5,9 s |
EL dojezd: |
66 km |
Nabíjení: |
Zásuvka 230V: 4 h. Wallbox a veřejné dobíjecí stanice: 2,4 h. Superchargery: - |
Cena: |
Od 1 218 000 Kč vč. DPH |
Pozn.: |
K dispozici také varianta xDrive a Touring. |
Výkon |
Čtyřválcový benzinový motor v kombinaci s elektromotorem, 215 kW (292 koní) |
Zrychlení |
6,1 s |
EL dojezd: |
62 km |
Nabíjení: |
Zásuvka 230V: 4 h. Wallbox a veřejné dobíjecí stanice: 2,4 h. |
Cena: |
Od 1 491 100 Kč vč. DPH |
Pozn.: |
K dispozici také varianta xDrive. |
Výkon |
290 kW (394 koní) |
Zrychlení |
5,2 s |
EL dojezd: |
58 km |
Nabíjení: |
Zásuvka 230V: 4 h. Wallbox a veřejné dobíjecí stanice: 2,4 h. |
Cena: |
Od 2 685 800 Kč vč. DPH |
Pozn.: |
K dispozici také varianta xDrive a prodloužená varianta Long. |
Výkon |
162 kW (220 koní) |
Zrychlení |
X1: 7,0 s |
EL dojezd: |
57 km |
Nabíjení: |
Zásuvka 230V: 4 h. Wallbox a veřejné dobíjecí stanice: 2,2 h. |
Cena: |
X1: Od 1 140 100 Kč vč. DPH |
Výkon |
215 kW (292 koní) |
Zrychlení |
6,1 s |
EL dojezd: |
55 km |
Nabíjení: |
Zásuvka 230V: 4 h. Wallbox a veřejné dobíjecí stanice: 2,4 h. |
Cena: |
Od 1 537 900 Kč vč. DPH |
Výkon |
290 kW (394 koní) |
Zrychlení |
|
EL dojezd: |
67 km |
Nabíjení: |
Zásuvka 230V: 9 h. Wallbox a veřejné dobíjecí stanice: 5 h. |
Cena: |
Od 2 028 000 Kč vč. DPH |
Výkon |
210 kW (286 koní) |
Zrychlení |
|
EL dojezd: |
460 km |
Nabíjení: |
Zásuvka 230V: 19,3 h. Wallbox a veřejné dobíjecí stanice: 7,5 h, Superchargery: 34 min. |
Cena: |
Od 2 028 000 Kč vč. DPH |